...

De Waarde van Account-Based Marketing voor Uw Bedrijf

Account-Based Marketing, Marketing, Sales

In de B2B branche valt er nog veel winst te behalen op het gebied van Account-Based Marketing(ABM). In deze blog bespreken we de belangrijkste redenen om ABM te implementeren in uw marketing strategie.

ABM brengt uw marketing- en sales teams dichter bij elkaar

Vrijwel elke organisatie worstelt met de samenwerking tussen de marketing- en sales teams. Vaak ervaart men dat er niet het maximale uit de samenwerking tussen beide teams wordt gehaald. Al jarenlang halen de marketing teams zoveel mogelijk leads binnen, om ze vervolgens af te leveren aan de sales teams. De sales teams proberen vervolgens zakelijke één-op-één relaties te vestigen met de leads, om ze in betalende klanten om te zetten.

Er is echter ontzettend veel veranderd in de manier waarop de marketing teams leads binnenhalen. Leads worden met lange intensieve trajecten gevolgd en er vindt veel meer interactie plaats dan voorheen het geval was. De dagen dat het werk van de marketing teams erop zaten na het afleveren van een berg leads aan de sales teams zijn allang gevlogen. De marketing teams moeten er nu voor zorgen dat de sales teams zo gemakkelijk mogelijk connecties kunnen maken met haar leads. Dit is precies waar ABM van ongekende waarde is voor uw marketing strategie.

Door samen de focus te richten op specifieke target accounts, uw best-fit accounts, brengt ABM uw marketing- en sales teams dichter bij elkaar. Het spoort ze aan om samen te werken om uw product te vertegenwoordigen op een eensgezinde manier. Hiervoor zal de communicatie tussen beide teams uiteraard opgeschroefd moeten worden. Een succesvolle ABM campagne vereist namelijk input van beide teams.

Een duidelijke ROI

Dankzij ABM blijven uw klanten ook langer aan u verbonden. Dit is mogelijk omdat het een specifieke, gerichte manier van marketing betreft dat is ontworpen om de klant binnen te halen op een meer persoonlijke manier dan ooit te voren. Hierdoor voelt uw klant zich ook op een persoonlijk niveau verbonden met uw merk en product.

Met deze gerichte marketing strategie kunt u de voortgang van uw klant door de complete sales funnel volgen, van prospect tot tevreden klant. Daarnaast kunt u precies zien welke gebruikte vormen van toenadering hebben geleid tot deze ontwikkelingen. Hierdoor kunnen de marketing teams geautomatiseerd persoonlijke en gerichte content voor elke fase in de sales funnel delen. Dit zorgt ervoor dat de klant de sales funnel sneller doorloopt en uw sales team haar best-fit accounts ook sneller kunnen omzetten.

Klanten geven de voorkeur aan een persoonlijke ervaring

Voorheen was het gebruikelijk voor de marketing teams om content te creëren en dit vervolgens te richten op een grote potentiële doelgroep. Met de opkomst van data van hoge kwaliteit en de ontwikkeling van innovatieve marketing tools is het nog nooit zo simpel geweest om gepersonaliseerde content te creëren voor uw klanten.

Door intent data(een targetingmethode om uw ideale doelgroep te bereiken op het moment dat mensen een aankoop willen verrichten) samen te voegen met verzamelde informatie gedurende het koopproces, kan ABM uw marketing team in staat stellen om content te creëren dat een emotionele reactie kan opwekken bij haar gewenste doelgroep. Dit zorgt voor meer ROI en houdt tegelijkertijd uw klanten tevreden. Een triple-win situatie voor uw klanten, marketing- en sales teams. Dit helpt namelijk uw sales team om haar doelen op een veel efficiëntere manier te bereiken.

Doelen stellen en resultaten analyseren wordt veel gemakkelijker

Met behulp van een MQL(een Marketing Qualified Lead) kon men vrij simpel meten hoe succesvol de marketing teams waren. Alleen betekenen MQL’s niet veel voor uw bedrijf als deze niet converteren naar meer verkopen of omzet. Met ABM bent u in staat om de succesvolle bijdrages van uw marketing teams op een nauwkeurige manier bij te houden gedurende het verkoopproces.

Nu de marketing- en sales teams nauw samenwerken en dezelfde doelen stellen, wordt de synergie tussen beide teams aanzienlijk verhoogt en kunnen beide teams elkaar echt helpen om de gestelde doelen te bereiken.

Efficiëntere marketing inspanningen

Met ABM is het mogelijk om uw accounts op een unieke manier te benaderen en kunt u automatisch uw content relevant maken en delen wanneer zij zich in uw sales pipeline bevinden. Onze campagnes beginnen met het opstellen van een B2B Strategie op basis van TEAM (Target, Engage, Attract, Measure) om vervolgens een ultra specifieke out-reach campagne uit te voeren om uw nieuwe klanten te benaderen. Hierdoor kunnen wij de juiste personen binnen uw accounts met gepersonaliseerde content op het juiste moment benaderen.

Wacht niet langer, zorg ervoor dat u juist sterker uit de “intelligente lockdown” komt en neem contact op met onze consultants via de Calltraders Bot rechts onderin!