5 Digital Marketing trends tijdens de lockdown

Account-Based Marketing, Marketing, Sales

Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf goed uit de crisis komt kunt u ook kijken naar de digital marketing trends van dit jaar. Dit kan uw bedrijf helpen een voorsprong te geven op het gebied van de meest geavanceerde strategieën van morgen.

Laten we de meest cruciale aspecten van de digital marketingtrends die u tijdens de “intelligente lockdown” niet kunt negeren onder de loep nemen.

  • Het voortouw nemen op het gebied van digital marketing is essentieel voor bedrijven in de hightech marketingomgeving van 2020.
  • Het leren- en omarmen van kritieke trends op het gebied van digital marketing kunnen bedrijven helpen om goed uit de huidige crisis te komen.
  • Met investeringen in gesproken zoekopdrachten, klantervaring, activering van werknemers, personalisatie en Account-Based Marketing, zullen bedrijven klaar staan ​​om volledig te profiteren van de allernieuwste marketingtechnologie.

1. Uw antwoord op gesproken zoekopdrachten

Gesproken zoekopdrachten zijn alles behalve nieuw, maar in 2020 lijken ze eindelijk tot hun recht te komen als een belangrijke schakel. Het surfend publiek van vandaag heeft weinig geduld en eist een snelle, naadloze ervaring op verschillende digitale platforms.

Met andere woorden, het draait allemaal om het nu. Het is bijvoorbeeld niet nodig om tijdens een verfklusje de kwast neer te leggen om te zoeken naar de dichtstbijzijnde winkel met de beste verfblikken. Men roept simpel: ‘Hé, Siri!’ en ze krijgen een overzicht van alle trendy kleuren die ze zoeken en waar ze het kunnen halen of bestellen. Die krijgen zij echter alléén van de bedrijven die hun websites hebben geoptimaliseerd voor spraakopdrachten.

Er is echter nog een andere reden waarom gesproken zoekopdrachten de digital marketingtrends van 2020 zullen domineren: “Position Zero”. De felbegeerde positie bovenaan de resultatenpagina kan alleen de naam van uw bedrijf bevatten als uw website geoptimaliseerd is voor spraakopdrachten.

Het draait allemaal om het gebruiken van natuurlijke taal. Wanneer u de belangrijkste keywords overeen laat komen met de vragen die mensen zullen stellen wanneer zij spraakopdrachten gebruiken, heeft u een betere kans om “Position Zero” te bereiken. Hierdoor komt u ook nog eens bovenaan de lijst bij desktop-zoekopdrachten.

2. De perfecte klantervaring

Dat laatste zorgt voor een vlotte overgang naar de volgende trend: klantervaring. De klanten van dit jaar zijn niet alleen ongeduldig, maar ze willen ook dat ze die verfblikken op een presenteerblaadje krijgen.

Niet letterlijk natuurlijk, maar ze verwachten wel een vlekkeloze ervaring vanaf de eerste interesse tot aan de klantenservice na de verkoop. Denk aan gepersonaliseerde berichten die hen helpen bij het oplossen van problemen om een ​​koopbeslissing te nemen. Al met al verwachten zij een ervaring die kwaliteit levert via alle kanalen.

Zoek naast gepersonaliseerde marketingberichten naar manieren om te luisteren naar hun vragen en daarop te reageren. Coördineer bijvoorbeeld uw digital marketingteam met uw verkoop- en klantenserviceteams om de klantervaring naar een hoger niveau te tillen.

Hierdoor stimuleert u vooral de klantloyaliteit. Zo zorgt u ervoor dat uw klanten u gedurende de “slimme lockdown” u niet in de steek laten, en andersom.

3. Een tevreden medewerker zorgt voor een tevreden klant.

Het overtuigen van sommige bedrijven om hun werknemers te behandelen als waardevolle collega’s in plaats van verheerlijkte huisbedienden is makkelijker gezegd dan gedaan. Om de volgende stap te zetten – het activeren van uw werknemers – is het nodig om uw werknemers te behandelen als uw meest gewaardeerde klanten.

Om dat te doen is het vereist dat u uw werkplek zo aantrekkelijk mogelijk maakt om te werken. Hierdoor kan het geluk en genot van uw werknemers overvloeien op uw klanten. Een extra inspanning en een glimlach dat vanuit het hart komt blijft een van de meest effectieve vormen van marketing die er zijn.

Besteed daarom net zoveel aandacht aan uw werknemerservaring als aan uw klantervaring. De activering van uw werknemers omvat het aanreiken van een schat aan hulpmiddelen. Hiermee krijgen uw werknemers de mogelijkheid om “lopende reclameborden” voor uw bedrijf te worden. Denk aan de volgende hulpmiddelen:

  • Trainingen die hen niet alleen beter informeren over uw producten, maar ze ook in staat stellen om de bedrijfsladder op te klimmen. Een bedrijf dat haar werknemers opleidt om in aanmerking te komen voor een betere baan is een droombedrijf voor de werknemer.

  • Toestemming om inhoud op sociale media en elders te plaatsen over de cultuur, producten en diensten van uw bedrijf.
  • Betrokkenheid bij het maken van blogposts, video’s, whitepapers en andere officiële marketingberichten. Zo wordt er een platform gecreëerd waarop uw werknemers hun expertise kunnen laten zien.

Zodra uw werknemers de liefde beginnen te delen die uw bedrijf met hen heeft gedeeld, zal het zijn vruchten afwerpen op het gebied van een ultieme klantervaring.

4. Personalisatie: de sleutel tot het hart van uw klant

Als een klant twee relatief gelijke producten voor zich heeft staan, dan maakt het merk dat zijn hart heeft gewonnen veel meer kans om gekozen te worden. Een van de manieren om het hart van uw klanten te winnen, is het personaliseren van berichten om aan hun behoeften te voldoen.

Jarenlang hebben psychologen ons geleerd dat mensen hun naam graag horen en lezen. Maar dankzij de technologie van vandaag kunnen digital marketingteams diep in de gegevens graven om de dingen te identificeren die klanten ‘s nachts wakker houden. Hierdoor kunnen zij ook identificeren welke berichten die problemen zullen oplossen en hen een goede nachtrust zullen bezorgen. Ga veel verder dan de ‘Hallo [Klantnaam]’ e-mails om te ontdekken wat uw klanten verlangen. Geef ze vervolgens inhoud die hun hart zal winnen.

Nogmaals, een kleine inspanning zal verbluffende resultaten opleveren. Maar liefst 80 procent van de door Epsilon(marktleider op het gebied van people-based marketing) ondervraagde klanten gaf aan dat ze eerder in zee gingen met een bedrijf dat hen een persoonlijke ervaring gaf.

5. Account-Based Marketing: Personalisatie voor bedrijven

Hoewel bedrijven geen mensen zijn, worden hun C-suites zeker door hen bemand. In het bijzonder door mensen met sterk uiteenlopende belangen.

Zo wil de financieel directeur weten hoe de widget die u maakt, stappen in het productieproces bespaart en tijd bespaart. En tijd, zoals we allemaal weten, is geld. De chief marketing officer wil weer weten hoe uw widget kan helpen om zijn product te verbeteren – en waarom – zodat de CFO het aan haar klanten kan uitleggen. Het hoofd van de personeelsafdeling wil weten of uw widget het werk van lopende bandmedewerkers gemakkelijker zal maken, vooral hoe het hen kan helpen om werkgerelateerde blessures te voorkomen.

Al deze beslissers kunt u op een persoonlijke manier benaderen met behulp van Account-Based Telemarketing.

Account-Based Telemarketing personaliseert berichten naar bedrijven. Wij richten ons op elke beslisser met de informatie die ze nodig hebben om specifieke afdelingsproblemen op te lossen. Net als gepersonaliseerde berichten rechtstreeks naar klanten, levert ABM een hogere ROI op dan andere soorten marketing. Zeker in de b2b branche is ABM in het algemeen een van de digitale marketingtrends die u nu moet omarmen.

Wanneer u deze vijf marketingtrends in onzekere tijden omarmt, neemt u het voortouw om uw boodschap op het juiste moment, bij de juiste mensen, op de juiste manier te krijgen. Zeker in deze onzekere tijden is dat van cruciaal belang.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound